About Me

My photo
Kedah, Melaka, Malaysia
Liyana , Kolej Swasta Alor Star KEdah , 2_ Tahun , Taken , Melaka , I'm Simple Person N Caring :D

Monday, 6 June 2011

ANDAI AKU ADALAH TULANG RUSUKMU YANG HILANG

Aku berharap

Jika nanti Allah mempertemukan kita

Kau akan selalu membimbingku

Agar aku menjadi wanita yang solehah

Yang nantinya akan menjadi bidadarimu di syurga

Kerana aku ingin kita akan disatukan di dunia dan akhirat

Andai kau ditakdirkan untuk menjadi ayah buat anakku

Jadilah ayah yang boleh mendidik anak kita

Agar mereka nanti menjadi anak kebanggaan buat kita di dunia dan akhirat

Iaitu anak yang soleh dan solehah

Yang dapat menjunjung tinggi Agama Allah

Andai engkau ditakdirkan untukku

Ku harap kau boleh menjadi imam buatku dan anakku

Kau boleh menjadi pemimpin yang baik dalam rumah tangga kita

Kau boleh mencintai aku apa adanya

Dan boleh mengurus kekuranganku dengan penuh kebijaksanaan

Dan andai aku salah

Tegurlah aku dengan kata-katamu yang penuh dengan kelembutan dan
kebijaksanaan

Andai aku marah

Belailah rambutku dengan penuh kasih sayangmu

Agar marahku boleh berubah menjadi kelembutan

Andai aku lupa

Ingatkanlah aku dengan penuh kasih sayang

Agar nanti kau tetap menjadi suri tauladan bagiku dan anak kita

Kerana….

Aku hanya mengharapkan imam yang baik dalam rumah tanggaku

Yang selalu dapat membawa aku ke jalan yang diredhaiNya

Jalan yang menuju syurgaNya bersama dirimu

Buat bakal imam Ku...

Thursday, 2 June 2011

SOFAZ-DAN BILA ESOK

SOFAZ : DAN BILA ESOK

Di dalam hati selalu tersimpan
rasa yang takkan pernah bisa ku ungkapkan
kau diam tanpa kata
saatku ungkap semua rasa

Di saat ku ingin dekat denganmu

kau semakin jauh meninggalkanku
dan kau diam tanpa kata
saatku ucap semua rasa

dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
tuk cinta yang pernah kita miliki
tuk selama-lamanya

dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
tuk bisa menjagai hati ini
tuk selama-lamanya

mungkinkah esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatiku
untuk cinta yang pernah engkau miliki
untuk selama-lamanya

dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
untuk cinta yang pernah kita miliki
tuk selama-lamanya

dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
untuk bisa menjagai hati ini
tuk selama-lamanya

dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
untuk cinta yang pernah kita miliki tuk selama-lamanya
untuk cinta yang pernah kita miliki tuk selama-lamanya

Wednesday, 1 June 2011

-Memory 1june 2011-

Assalamualaikum...selamat pagi & selamat berhari khamis. [jwb aw jgn xjwb] ..ehem2..pertama skali  bersyukur ke hadrat ILAHI kerna dgn limpah kurniaNya aku masih lagi dipinjamkan nafas dan diberi kehidupan yang sejahtera disamping org2 yg aku syg...alhamdulillah...=.^ . 

2nd, Ak nk share dgn korg smua ttg KETENTUAN ILAHI. Semalam, tanggal 1june 2011..aku ditimpa kesedihan yg aku sndri xboleh melupakan yg mana ank kucen kesayangan aku telah pergi buat selama2nya[mati]. Pada jam 10.20am...mati didakapan aku.. sgt2 lah hiba..Sebelom ni dia kena langgar dgn kreta...5hari dlm trauma xmakan. hnya minum air masak n air susu ak buatkan.


Jenis aku ni mmg suka kan kucen..mmg sgt2 suka. xkesahlah jmpa mn2 pon kucen jnji dia kucen larh....mmg dh naluri ak ni sorg yg penyayang.....aku tahu ALLAH tu lebih mengetahui apa yang terbaik utk MakhlukNya...moga segala kebaikan yang aku peliharanya selama ni..diterima Allah..amin. ku menangis kehilanganMu My CAT..[Nagesjap]. 

Korg tw tak lepas tu apa terjadi??...lepas aku diberi dugaan dengan kehilangan anak kucen tersayang aku tuh aku diberi kejutan dengan....JAM 12.30pm ak dikejutkan dgn bunyi SMS dari fon aku..berdebar2 tak korg??...jeng3..

Kwn ak bgtw Result SEM4 dah kua...adehh..dgn tak sabar2nye aku bukak PORTAL..Alhamdulillah aku diberi kejayaan yg cemerlang dalam sem4. Pointer yg amat memuaskan !! Tahniah LIYANA. Anda mmg Hebatt.. cehh..cehh.. Korg kate ak perasan eh..ADE QU KESAH??...Tp, mmg betol kan??...huk3. 

Kesimpulannya : Walaupun pada hari yg sme aku kehilangan kucen yg tersayang..ternyata aku diberi juga dengan senyuman yang dapat melenyapkan segala kesedihan aku. Ya ALLAH.. Inilah ketentuan MU..Aku redha...Terima kasih Ya Rabbi ...

Wassalam..