About Me

My photo
Kedah, Melaka, Malaysia
Liyana , Kolej Swasta Alor Star KEdah , 2_ Tahun , Taken , Melaka , I'm Simple Person N Caring :D

Wednesday, 13 July 2011

Setibanya di Bumi KEDAH DARUL AMAN

Assalamualaikum..hai, bersua kita kembali..hope kwn2 yna smuanya sehat walafiat :)


Kali ni yna nk kongsi dengan kwn2 semua ttg ape yg berlaku sejak mula2 yna kembali study di KEDAH ni..
Critanya cmni..pada 9julai 2011, jam 7.30am, yna tiba di bumi kedah..mcm2 prasaan yna simpan kt dalam hati ni..teringat kat family yg jauh di MELAKA sne..apepn, yna kena kuat semangat sebab kwn yna yg Asma` ni agak sedih mengenangkan family yg jauh di mata...Klu yna pn sedih..nnt kwn yna ni lagi sedih..so, Be a strong woman :)

- Ni la bas yang yNa naik dari Melaka ke Alor Setar, besar n cantik kn?? -

Pastu, kami perkena breakfast kt gerai berhadapan dengan rumah sewa kami. Yna mam roti canai 0 2keping n neslo ais..Asma` pulak mkn capati n air limau ais...

- Makanan pilihan yNa -

- Makanan pilihan Asma` my frenz -

- Ni air pilihan kami berdua Neslo ais n Limau ais -

Lpas dah kenyang, kami masuk rumah sewa...dalam pikiran terbayang2...cmnela keadaan rumah sewa yg sudah ditinggalkan 2bulan...hurm..masuk2 yna mulakan dengan Assalamualaikum n baca la sket Alfatihah n ayat kursi...Al-hamdulillah..rumah didalam keadaan yg baik2 aje..cuma...Sawang2 kelihatan byk di sudut2 dinding....Sabar jela..

Letak je barang semua, kami berdua terus mulakan operasi mengemas rumah..hnya kami berdua sahaja..korang bayangkanlah..betapa penatnye kami..dah la dengan penat duk dalam bas selama 9jam belum hilang..trus beroperasi mengemas rumah...apepn, kami akhiri kerja jam jam 1tgahari..Kawan yna dh surrender dulu..kepenatan....kesian kat kami kn??..padahal dalam hati ni ALLAH je yg tahu taw..alhamdulillah..semuanya berjalan dengan lancar..

Then, kami bersiap tuk beli barang kt TESCO, mergong..kedah darul aman..Msti krg pk kitorg xletih kn??..


- Tesco di mergong Alor Setar -

Malam tu, kami berdua sahaja..sebab rumah sewa yg kami tinggalkan masih ade kekosongan..kena wt iklan tuk menyewa rumah ni...dengan bil api yg melambung..mana la kami nk carik duit tuk bayar..hurm..malam tu xbleh tido sebab yelah..dh 2bulan syok tido kt katil sendiri kn..dengan dada yang sakit..xboleh langsung nk tido..Ya Allah..seksanya...esok tu yNa mula batuk2..kawan yna pon sakit jugak..melarat batuk sampai hari ni..

Susah sangat nak dapatkan org tuk menyewa rumah sewa yna ni..Dugaan btol..mula2 mmg dh give up..tp, memikirkan amanah yang telah diberikan..kena harungi segala apa yg berlaku dengan penuh kesabaran..Nasib baik la kuliah lum mula lagi..bolehla nak prepare ape yg patot..Rindu sgt kat Rumah..

Korang nak tahu tak hari ni dh Ckup 2hari ibu yna masuk wad..sebab nak operate mata ibu..ada masalah AIR MATA KERING..Hurm..apepn..yna doakan semoga ibu selamat menjalani operation tu..

- Bonda Yna..I miss u Mom :) -

- Bonda n Anakandanya yang tersayang -

Apepn, yna berharap semua masalah yang yNa hadapi ni dipermudahkan urusan olehNya..Agar mudah tuk Yna menimba ilmu di bumi barokah ini..Lastly, yna tujukan lagu ni khas tuk Ibu yna yg tersayang..dengarkanlah..

video
- Kelahiran by- Adi putra -

Yna akan balik melaka sebelum puasa ni..nanti kita masak sama2 tuk juadah SAHUR ye ibu...yna amat merinduimu...Ya allah..kau lindungilah ibu ku di sana..hanya kau yang mampu menjaga ibuku dengan sepenuhnya...Lots of love..Your daughter..NOORLIYANA ..

Sekian, Wassalam 

Friday, 8 July 2011

Warkah di Bulan JULAI :)

Hai Frenz..Rindu kn yNa x??..meh cni baca Celoteh yNa kali ni okeh :)

Al-kisah..Pada 6julai 2011 Si dia datang Melaka jumpa Yna taw. Wlaupun agak kelewatan sikit tapi, still dapat jumpa..Pada awalnya yna planning tuk turun KL..tp, rancangan di ubah..lgpun dh lme dia xdtg mlaka yg Cantik dan indah ni...hehe..So, tak tw nak pkai baju ape..last2 pakai baju ni aje...Tgok kt bwh ni..

- Simple n Santai -

Tiket bas dia kul 9am tw...bdjet sampai dalam kul 11am. Kebiasaan kalau dia datang melaka mesti yna yg lambat sampai..hahaha..pepn, kali ni kononla nak sampai awal kn....tp, smuanya hanya kecewa..sebab banyak keje yg perlu di siapkan sebelum nk tinggalkan umah..lagi2 masa tu Ibu yna hanya tinggal seorang..nasib baik adek yna yg bongsu tu MC, sebab mata dia sakit..mybe Alahan tu..sian kat adek yNa tu..

- Ni la adeQ yNa yg bongsu, Chumil x..ramai peminat ni..hehe :) -

Then, tgh siap2 ni si dia msg bgtw yg dia dah smpai melaka sentral...aduhh..mmg blur n kelam kabut dibuatnye..yela, jantung debar giler sebab...[mcm first dating] Lak kn...bukan sebab tu...yNa risau dia marah yNa sebab xtepati masa...huhu...dalam hati nekad je kalo dia nk marah..yNa Sedia mendengar..sebab tahu mmg salah yNa....Sorry ye Hubby..

Pastu, sampai2 je sne..trus g kt dia..dari jauh dah nampak dia berpeluk tubuh...pandang yna cam nk tembus ke blkg bdn..hahaha..ingatkn dia nk marah...tp, dia senyum plak..aduh...AWAK ni dah gabra kn...mood dia lak cm biasa je...mula lah Yna garu2 tudung ...pelik dgn BF yNa ni...apepn. syukur sgtlah xkena marah...ngeee~

Then, kami g kenyangkn perut dlu...sempatlah tnya si dia, knapa td xjadi nk marah??..Nak tw x dia jwb ape..???..Mula2 b mmg nk marah tapi, tgok Syg  tu cantik sgt tu yg tiba2 xjadi nk marah...hahahaha..Yna gelak habes dia ckp cmtu...pndai nk jaga hati ak dia ni..:)

- Posing jap hehe -

Next, go g bli tiket WAYANG..dah jnji nk tgok transformer dgn BF yna ni...so, trus g kt JJ baru..tempat dia mmg best...dah macam KLCC...

- Tansformer -

Jam dah hampir Kul 6.30pm..kami singgah Mcd jap...hubby yna dah lame nk mkn bubur ayam mcd..tu yang layankan dia..Fevret dia tu..hmmm...borak2 dh hmpir kul 8mlm..Tiket dia kul 8.30pm..jap je masa berlalu...masa tuk say good bye...hmmmm~

- Bubur kesukaan En.Zuljamal -

- Nyum2 sedap taw -

Apepn, yNa hepi sebab dapat jumpa dia..kami bincang macam2 ttg hubungan kami..Harap semuanya berjalan dengan lancar..amin..

Sebelum yNa stop..yNa suka plak lagu SENJA NAN MERAH, sebab tiap kali kami karaoke mesti dia PILIH lagu ni...so, yNa try la layan n hayati...kalo korg nak tw ape yg best sgt lagu ni...tryla dengar taw...:)

Lagu senja nan Merah by- Awie & Ziana zain

Masihkah kita termangu di bawah pepohon itu
Ketika hujan melunturi danau yang terusang
Tidak pernah dibilang hari
Hanyalah debar yang terasa... terasa

Setiap hari dibuai mimpi yang terindah
Dengan menghitung senja merah dihujung sinar
Mencipta keheningan rahsia
Pada sehimpun kenangan
Menyimpul satu makna diruang yang lurus ini

Haruskah kita mencari pada gunung dan lurah
Liku-liku curam insani
Haruskah kita mencari puncak mengilau cahaya
Dalam hidup seribu warna
Dibawah teriring ungkapan pada sebuah wajah
Yang lara kesepian

Haruskah kita mencari dalam senja begini
Kembali kita bertemu
Haruskah kita mencari dalam simpati wangi
Membilang kenangan yang abadi
Seperti menuggu mentari senja
Menghilang perlahan-lahan disebalik
Awan yang merah

Dibalik awan yang merah
Dibalik awan yang merah

Oklah semua, Yna dah lambat ni...nak siap2 tuk balik ke KEDAH mlm ni...tiket kul 9pm..Korang doakan yna selamat sampai ye...kalo yna ada salah silap..maafkan yNa tw....nanti kita jumpa lagi...bye semua..Luv u my FrenZ..n very important to MY DARLING ZULJAMAL...i miss u damn much!! daaa~



Monday, 4 July 2011

KISAH SAYA SELAMA 2BULAN CUTI SEMESTER DI RUMAH

Hai, semua..Assalamualaikum..lame sangat dah tak UPDATE blog ni..mula2 ase malas sangat...tp, kegigihan hati ni melawan semua kemalasan yg melanda..hehe..hmm, rini nk citer sal ape ha??...korg taw x?...cmnila yna nk cite sket tentang apa yang berlaku sejak yna cuti 2bulan kt rumah ni....AL-kisah...

- Menanti dan terus menanti-

Betulkah penantian itu suatu penyiksaan??..jwpnnya YA..sbb di situ Allah nk menguji Tahap kesabaran seseorang itu..Mula2 mmg penat n GIVE-UP sgt nk tggu duit PTPTN dpt...last2 bila dh dapat trus blur..xtaw apa nk buad dgn duit yg byk cmtu...ape lagi..planning mau DAFTAR HAJI..harap2 segala yang dirancangkan akn berjalan dengan lancar..amin..

-Wah, byk kn duit Yna...Apepn..iBu pesan kena jimat-cermat-

Kalau nak di ceritakan tentang Semuanya mmg bosan lah korang nk baca apa yg yna tulis ni..xpe2..baca pelan2 ye...yna sje nk share apa yg yna rasa..xpaksa pun tuk baca aw..Lgpn, SHARING is CARING kn???...hehehe :)

Hari ni jugak dh genap 5hari Tanpa FB..huhu..cam xcaye je kn?..Yna nk sahut cabaran SI DIA untuk tidak On FB selama 1bulan..bermula dari 1Jul 2011...Itu hanya perkara paling mudah bagi diri yna la En.Zul :) Yna tahu sebab dan musabab Si dia mintak yna buad camni..Sebab dia SAYANGKAN yna...ILY so Much laaa..

Haa..korg nak kenal tak dengan orang yg istimewa dalam hidup yna??...Jom tgok Insan yang di bawah ni..-.-

- Darl Yna -

Nama dia ni ZULJAMAL..ms dia kecik lagi jiran2 panggil dia APIS KECIK..Sebab badan dia sentiasa kecik..Kecik2 pun Gagah tau orangnye..Kuat makan Ya rabbi..hehe...jgn marah tw sayang Zul :) dia jugak seorang yang Pemalu + Kuat Merajuk + Suke tolong org yg dalam kesusahan + Amat setia dan dialah FIRST LUV Yna taw...Saya hanya ingin dia..tanak orang lain..Picture ni di ambil masa Yna jumpa dia di KL 16Jun 2011..Payah nak snap pic dia aw..sebab dia bukan seorang kaki bergambar...tak macam Makwe dia ni...huhu -.-


- Zulyana 4eva -

Memori 16jun 2011 masih terpahat di hati yNa tw.. kata org dalam sesuatu hubungan tu kena Berkorban tuk kebahagian org tersayang kan??...So, 1hari kami habeskan masa bersama..THANX B..lebiu :) Jom2...byk lagi yna nk STory Mory ni...

- Best tgok orang berkayak kt tasik ni -

- Air pancut kt Titiwangsa -

- Benti rehat jap -

Dah penat berjalan...stop jap la...sempat lagi snap pic..spe lagi jadi mangsa yna...si dia la.. huhu :) Then, kami trus balik la...hari dah petang woo..nak balik melaka pulak..jom!! 

- Ni la Terminal Bandar Tasik Selatan -

Kali pertama jejak kaki kat cni..besar tempat dia..mmg gempaQ..tp, sayang la xramai orang yang turun di Terminal ni..Bukan ke ni di namakan MEMBAZIR wang sahaja...huhu..520 JUTA tuh..isk3..

Sebelum balik sempat makan kat food court TSB tu..dalam terminal ni mcm2 restoran ade...Western Food sgt byk tw..Tp, pilihan yna adalah..Jom kita lihat kat bawah ni...

- Nasi Kerabu pilihan YNA yg berharga RM3.50 -
- Laksa Johor pilihan Zuljamal berharga RM3.00 -

Then, dah kenyang makan..masa tuk pulang...tiket kul 6-30pm..Rase berat nak tinggalkan si dia..hmm, sebab dh 3bulan tak jumpa...masing2 sibuk dengan family..bilakah akn bertemu lagi wahai ZULJAMAL ku??...Sempat lagi Candit pic dia...

- Ape yang di menungkan tu En.Zul..:) -

Aduh...penat plak rasenya menaip ni..takpelah yna stop kt cni dlu ye...Nanti yna akan selalu meng UPDATE blog ni sebab FB dah xleh on hehe...Tuk awak yang selalu meyayangi diri Yna ni...yna ade lagu tuk awk dengar ni tw...ZULJAMAL :)


TAYLOR SWIFT- MINE

video

Oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh

You were in college working part time waitin' tables.
Left a small town, never looked back
I was a flight risk
With the fear of falling
Wonderin' why we botherd with love.
If it never lasts.

I say, can you believe it?
As we're lying on the couch
The moment I can see it
Yes, yes
I can see it now


Do you remember we were sittin' there by the water
You put your arm around me for the first time
You made a rebel of a careless mans careful daughter
You are the best thing that's ever been mine

Flashforward and we're takin' on the world together
And there's a drawer of my things at your place
You learn my secrets and you figure out why I'm guarded.
You say we'll never make my parents mistakes.

But we got bills to pay
We got nothing figured out
When it was hard to take
Yes, yes
This is what I thought about

Do you remember we were sittin' there by the water
You put your arm around me for the first time
You made a rebel of a careless mans careful daughter
You are the best thing that's ever been mine

Do you remember all the city lights on the water
You saw me, start to believe for the first time
You made a rebel of a careless mans careful daughter
You are the best thing that's ever been mine

Oh oh oh oh oh

And I remember that fight 2:30 AM
'Cause everything was slipping right out of our hands
I ran out crying and you followed me out into the street

Braced myself for the goodbye
'Cause it's all I've ever known
And you took me by surprise
You said I'll never leave you alone

You said,
I remember how we felt sittin' by the water
And every time I look at you, it's like the first time
I fell in love with a careless mans careful daughter
She is the best thing that's ever been mine

Hold on, make it last
Hold on, never turn back

You made a rebel of a careless mans careful daughter.
(Hold on, make it last)
You are the best thing that's ever been mine
(Hold on)

Hold on

Do you believe it
Hold on
We're gonna make it now
Hold on

And I can see it
Yeah, yeah
See it now (x3)

Ok la semua..hope korg Enjoy dgn crita Yna kali ni...daaa~

Monday, 6 June 2011

ANDAI AKU ADALAH TULANG RUSUKMU YANG HILANG

Aku berharap

Jika nanti Allah mempertemukan kita

Kau akan selalu membimbingku

Agar aku menjadi wanita yang solehah

Yang nantinya akan menjadi bidadarimu di syurga

Kerana aku ingin kita akan disatukan di dunia dan akhirat

Andai kau ditakdirkan untuk menjadi ayah buat anakku

Jadilah ayah yang boleh mendidik anak kita

Agar mereka nanti menjadi anak kebanggaan buat kita di dunia dan akhirat

Iaitu anak yang soleh dan solehah

Yang dapat menjunjung tinggi Agama Allah

Andai engkau ditakdirkan untukku

Ku harap kau boleh menjadi imam buatku dan anakku

Kau boleh menjadi pemimpin yang baik dalam rumah tangga kita

Kau boleh mencintai aku apa adanya

Dan boleh mengurus kekuranganku dengan penuh kebijaksanaan

Dan andai aku salah

Tegurlah aku dengan kata-katamu yang penuh dengan kelembutan dan
kebijaksanaan

Andai aku marah

Belailah rambutku dengan penuh kasih sayangmu

Agar marahku boleh berubah menjadi kelembutan

Andai aku lupa

Ingatkanlah aku dengan penuh kasih sayang

Agar nanti kau tetap menjadi suri tauladan bagiku dan anak kita

Kerana….

Aku hanya mengharapkan imam yang baik dalam rumah tanggaku

Yang selalu dapat membawa aku ke jalan yang diredhaiNya

Jalan yang menuju syurgaNya bersama dirimu

Buat bakal imam Ku...

Thursday, 2 June 2011

SOFAZ-DAN BILA ESOK

SOFAZ : DAN BILA ESOK

Di dalam hati selalu tersimpan
rasa yang takkan pernah bisa ku ungkapkan
kau diam tanpa kata
saatku ungkap semua rasa

Di saat ku ingin dekat denganmu

kau semakin jauh meninggalkanku
dan kau diam tanpa kata
saatku ucap semua rasa

dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
tuk cinta yang pernah kita miliki
tuk selama-lamanya

dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
tuk bisa menjagai hati ini
tuk selama-lamanya

mungkinkah esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatiku
untuk cinta yang pernah engkau miliki
untuk selama-lamanya

dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
untuk cinta yang pernah kita miliki
tuk selama-lamanya

dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
untuk bisa menjagai hati ini
tuk selama-lamanya

dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
untuk cinta yang pernah kita miliki tuk selama-lamanya
untuk cinta yang pernah kita miliki tuk selama-lamanya

Wednesday, 1 June 2011

-Memory 1june 2011-

Assalamualaikum...selamat pagi & selamat berhari khamis. [jwb aw jgn xjwb] ..ehem2..pertama skali  bersyukur ke hadrat ILAHI kerna dgn limpah kurniaNya aku masih lagi dipinjamkan nafas dan diberi kehidupan yang sejahtera disamping org2 yg aku syg...alhamdulillah...=.^ . 

2nd, Ak nk share dgn korg smua ttg KETENTUAN ILAHI. Semalam, tanggal 1june 2011..aku ditimpa kesedihan yg aku sndri xboleh melupakan yg mana ank kucen kesayangan aku telah pergi buat selama2nya[mati]. Pada jam 10.20am...mati didakapan aku.. sgt2 lah hiba..Sebelom ni dia kena langgar dgn kreta...5hari dlm trauma xmakan. hnya minum air masak n air susu ak buatkan.


Jenis aku ni mmg suka kan kucen..mmg sgt2 suka. xkesahlah jmpa mn2 pon kucen jnji dia kucen larh....mmg dh naluri ak ni sorg yg penyayang.....aku tahu ALLAH tu lebih mengetahui apa yang terbaik utk MakhlukNya...moga segala kebaikan yang aku peliharanya selama ni..diterima Allah..amin. ku menangis kehilanganMu My CAT..[Nagesjap]. 

Korg tw tak lepas tu apa terjadi??...lepas aku diberi dugaan dengan kehilangan anak kucen tersayang aku tuh aku diberi kejutan dengan....JAM 12.30pm ak dikejutkan dgn bunyi SMS dari fon aku..berdebar2 tak korg??...jeng3..

Kwn ak bgtw Result SEM4 dah kua...adehh..dgn tak sabar2nye aku bukak PORTAL..Alhamdulillah aku diberi kejayaan yg cemerlang dalam sem4. Pointer yg amat memuaskan !! Tahniah LIYANA. Anda mmg Hebatt.. cehh..cehh.. Korg kate ak perasan eh..ADE QU KESAH??...Tp, mmg betol kan??...huk3. 

Kesimpulannya : Walaupun pada hari yg sme aku kehilangan kucen yg tersayang..ternyata aku diberi juga dengan senyuman yang dapat melenyapkan segala kesedihan aku. Ya ALLAH.. Inilah ketentuan MU..Aku redha...Terima kasih Ya Rabbi ...

Wassalam..

Saturday, 7 May 2011

Al kisah aku

Hai...jumpa ag kita yek..rini ak ase thingtong sbb tak tw nk buat ape..mybe ak terlalu byk hbeskan masa dgn bedroom, Si Kenit n anak2nye yg comey2 belaka...n xlupa BEAR kesayangan aku...act, mmg xtw ape ak nk tulis ni...blurr sgt2...tp, hati memaksa tgn tuk tulih smething tuk UPDATE blog nih..



Rini jugak tanggal 7mei 2011...sambutan hari IBU sedunia...Hadiah tuk IBU..aku berikan CIUMAN khas..Sbb ak tw xselalu ak dpt kiss Ibu camtu...ni antara aku n Ibu je...hehe..Niat hati nk keje sbb 2bulan Cuti kn...Tp, Ibu halang cz Ibu kata nnt Ibu xde teman...Aku pelik gak sbb pe kn...Padahal Adek gUrl aku yg bongsu ade je...slma ni pon adek aku temankan...Bila menungkan...Mybe ibu nk habeskan masa dgn aku...yela...aku kn blajaQ jauh nUn di Kedah...nnt Bln7 Ni daftar sem Baru pulak....kejap je dah Masuk Tahun 3 kt sane...YA ALLAH...Moga kau permudahkan segala urusan pembelajaran aku disana...amin.....
Nanti xlama ag result SEM4...kuaQ...xsabaQ nk tunggu Result sebab aku ase keputusan aku GEMPAQ..Huhu...Syok sendiri plak yek...hmmmm...



Tak taw nk citer pe ag...Yg penting rini aku ase mcm2 prasaan...
mujurlah Kucing kesayangan aku n anak2 dia menghiburkan hati aku...lihat telatah dorang bergurau...aku rase terhibur skali...



Stakat tu je kot...Jumpa ag tuk tajuk yg len okehh...bubye